دلایل مسدود شدن خودکار سیم کارت

گاهی ممکن است با مسدودی خودکار سیم کارت مواجه شوید که می‌تواند علل مختلفی داشته باشد. 

دلایل عمده مسدود شدن سیم کارت به شرح ذیل است :
1- ارسال پیامک‌های تبلیغاتی
سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با کسانی که از شماره شخصی خود اقدام به ارسال پیامک‌های تبلیغاتی می‌کنند برخورد و دستور مسدودی سیم کارت شخص خاطی را صادر می‌نماید. مالک سیم کارت جهت رفع مسدودی سیم کارت می‌تواند با مراجعه به امورمشترکین تالیا اطلاعات لازم را کسب نماید.
2- قاچاق ترافیک مخابراتی به صورت غیر مجاز
مکالمات بین الملل باید از طریق مراکز ارتباط بین الملل کشور مبدا و مقصد برقرار شود و برقراری این ارتباطات از مبادی غیر قانونی و غیر رسمی، ترمینیشن غیر مجاز یا همان قاچاق پهنای باند مخابراتی محسوب می‌شود. سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با کسانی که اقدام به قاچاق پهنای باند مخابراتی می‌نمایند برخورد و دستور مسدودی سیم کارت آنها را صادر می‌کند. مالک سیم کارت جهت رفع مسدودی سیم کارت می‌تواند با مراجعه به امورمشترکین تالیا اطلاعات لازم را کسب نماید.
3- شکایت افراد حقوقی، حقیقی یا مدعی العموم از صاحب سیم کارت به دلیل مسائل حقوقی با دستور قضایی
در صورت هر گونه ایجاد مزاحمت و یا ارتکاب اعمال مجرمانه از طریق سیم کارت تا زمانی که مجرم اصلی شناسایی شود مالک اصلی مقصر هر گونه سوء استفاده از سیم کارت است و در صورت شکایت افراد حقوقی، حقیقی یا مدعی العموم سیم کارت توسط دستور مراجع قضایی مسدود خواهد شد. مالک سیم کارت جهت رفع مسدودی سیم کارت باید به مرجع قضایی صادر کننده دستور مسدودی مراجعه و نامه رفع مسدودی سیم کارت دریافت نماید. سپس با مراجعه به امورمشترکین تالیا و ارائه نامه قضایی نسبت به رفع مسدودی سیم کارت اقدام نماید.
4- فقدان یا نقص اطلاعات مالک سیم کارت نزد اپراتور
در صورتی که اطلاعات مالک سیم کارت ناقص و یا با مشخصات ثبت شده در مراجع ذیربط همخوانی نداشته باشد، تا زمان رفع نقص اطلاعات، اپراتور اقدام به مسدود نمودن سیم کارت می‌نماید. مالک سیم کارت می‌تواند با مراجعه به امورمشترکین تالیا و تکمیل اطلاعات خود نسبت به رفع مسدودی اقدام نماید.
5-دستور سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی
در صورتی که سیم کارت با دستور سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مسدود شود مالک سیم کارت می‌تواند با مراجعه به امورمشترکین تالیا اطلاعات لازم جهت رفع مسدودی سیم کارت را کسب نماید.

 

اگر مالک سیم کارت به دلایلی مانند مفقودی ، سرقت یا دلایل شخصی خواهان مسدودی سیم کارت خود باشد می‌تواند با مرکز تماس تالیا تماس حاصل نموده و اقدام به مسدودی سیم کارت خود نماید. در صورت درخواست مالک سیم کارت با ارائه اسناد مالکیت، سیم کارت مجددا فعال خواهد شد. 


ارتباط با تالیا

  • تهران, میدان آرژانتین، خیابان بخارست (احمد قصیر), خیابان شانزدهم, ساختمان شماره 18 کد پستی : 1514814111
  • تلفن تماس: 09329990000
  • رایانامه: cc@taliya.ir