Quantcast

تالیا - معرفی انواع MVNO براساس مدل های تجاری

معرفی انواع MVNO براساس مدل های تجاری

اپراتورهای مجازی موبایل را می ‌توان براساس مدل‌ های تجاری مورد استفاده آ‌نها طبقه ‌بندی نمود:


  1. Brand MVNOs: در این نوع MVNO، یک شرکت با استفاده از قدرت برند و سایر دارایی ‏های خود و با تکیه بر وفاداری مشتریان خود (که الزاما در حوزه تلکام نبوده ‌اند)، به ارائه خدمات موبایل می ‏پردازد؛ نکته اینجاست که بایستی میان برند و پیشنهادات آن و سرویس ‌های اپراتور تجانس کافی به‌ وجود آید. اپراتور Virgin Mobile نمونه موفقی از این نوع MVNO است. آنها پس از چندی فعالیت و شناخته شدن به عنوان یک برند قوی، با رویکرد Brand MVNO شروع به فعالیت در صنعت تلکام آمریکا نمودند.
  2. Niche MVNOs: در مقایسه با برخی از مدل ‌ها که بازار وسیعی را تحت پوشش خود دارند، این مدل بخش کوچکتری از مشتریان را هدف قرار می ‌دهد. در این مدل با شناسایی یک گروه خاص از مخاطبان با علایق مشترک و رفتار مصرفی مشابه (Segment)، قیمت‌ گذاری و سرویس ‌های ویژه ‌ای طراحی می‌ شود که توجه آنان را جلب نموده و در عین حال جذابیت سرمایه ‌گذاری را در سمت اپراتور فراهم می‌ کند. از استراتژی های مرسوم این نوع MVNO، می توان به موارد زیر اشاره کرد:
    • Lifestyle MVNOs: بخشی از بازار با ویژگی‌ های جمعیت شناختی خاص را هدف قرار می‏ دهد، مانند: Helio.
    • Ethnic MVNOs: روی گروه قومیتی خاصی متمرکز می‌ شود، مانند: Lycamobile.
    • Migrant MVNOs: در این مدل برای مشترکین، امکان تماس‌ های ارزان قیمت به سرزمین مادری فراهم می ‌شود: Lebara Mobile.
  3. M2M MVNOs: این نوع MVNO ارائه دهنده خدمات ارتباطی بین تجهیزات و دستگاه‏ های هوشمند مشترکین است، مانند: Onstar و KoreTelematics.
  4. B2B MVNOs: در این مدل به مشترکین شرکتی، خدمات ارائه می شود، مانند: BeyondMobile.
  5. Discount MVNOs: رویکرد این مدل ارائه خدمات با قیمت رقابتی است، انتظار درآمدی پایینی از هر مشترک دارد، و غالبا در مدل ‌های اعتباری کاربرد دارد. استراتژی آنها غالبا بر ارائه خدمات ساده (مانند مکالمه و پیامک) و گوشی ‌های ارزان قیمت متمرکز است، مانند Fonic.
  6. Advertising-driven MVNOs: در این مدل، در ازای ارسال تبلیغ به مشترکین، بسته مکالمه، پیامک و دیتای رایگانی به مشترکین ارائه می ‌شود؛ در واقع مدل تجاری آنها مبتنی بر درآمد تبلیغات است، مانند: Blyk.
  7. Retail MVNOs: در این مدل از شبکه فروش قدرتمند موجود، برای ارائه خدمات به مشترکین نهایی استفاده می ‏شود. مشترکین می‌ توانند سیم‌کارت را از سوپرمارکت (به عنوان شبکه فروش گسترده) مستقیما خریداری کرده و از طریق Top-up شارژ‌ نمایند. مانند: Tesco Mobile
  • تعداد بازدید:374 جمعه 13 اردیبهشت 1398 - 02:13

تماس با تالیا

تهران, میدان آرژانتین، خیابان بخارست (احمد قصیر), خیابان شانزدهم, ساختمان شماره 18 کد پستی : 1514814111

تلفن : 999 (از خطوط تالیا )

09329990000 (از سایر خطوط)

مکاتبات

روابط عمومی: info@taliya.ir

امورمشترکین: cc@taliya.ir

فروش: sales@taliya.ir

 سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی
logo-samandehi