هفتمین کنفرانس بین المللی برند

برندسازی و مدیریت برند مهمترین حلقه مفقوده نفوذ و برتری تولیدات ایرانی در بازار رقابت بین المللی است. برند در واقع رمز ماندگاری تولیدکننگان و صنعت­گران در عرصه رقابت است. امروزه کالاها تنها بر اساس کارکرد، کیفیت و قیمت در رقابت با یکدیگر نیستند، بلکه شخصیت و هویت یک برند، عامل تعیین کننده فروش در بازار می باشد. با توجه به اهمیت بالای مدیریت برند در عرصه صنعت و تولید ملی و اهداف دولت در حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی، نیاز به تبیین و تثبیت جایگاه این مفهوم بسیار محسوس است. در این راستا تا کنون شش کنفرانس بین المللی برند بصورت عمومی، به تحلیل مسائل حوزه برند و برندسازی در کشور پرداخته است. به نظر می رسد در شرایط کنونی برگزاری کنفرانس­های علمی با رویکرد­های تخصصی در عرصه برند به منظور بررسی دقیق و جزئی مسائل و مشکلات برندسازی در حوزه های تخصصی ضروری بوده و یکی از راهکارهای گسترش فرهنگ برندسازی در عرصه ملی و بین المللی می باشد.
مسائل حقوقی و مالکیت فکری، یکی از مسائل و مشکلات جدی پیش روی روند گسترش برندسازی در کشور است. استفاده از نام­، نشان تجاری، مدل و شکل ظاهری محصول و حتی ایده­های نوین رقبا از جمله مسائلی است که صنعت­گران و تجار با آن دست و پنجه نرم می­کنند. لذا بحث و تبادل نظر علمی و هم اندیشی صاحب نظران این عرصه در یک فضای علمی و سازنده و با تأکید بر ارائه راهکارهای عملی از ضرورت­های روند رفع این مشکلات می­باشد.
با توجه به سیاست­های سازمان توسعه تجارت و کمیسیون تخصصی برند، هفتمین کنفرانس بین المللی برند با تکیه بر مسائل حقوقی پیش روی روند برندسازی برگزار خواهد شد. در این راستا عنوان هفتمین کنفرانس عبارت خواهد بود از :
هفتمین کنفرانس بین المللی برند با رویکرد مسائل حقوقی و مالکیت فکری